20.11
český jazyk – slova nadřazená, podřazená
- slova na koberci – žáci mají za úkol slova rozdělit do skupin – vymyslet k tomu název skupiny – vyvození – slova nadřazená a podřazená
- práce ve skupinkách – každá skupina dostane slovo nadřazené, vymýšlí k tomu slova podřazená (zvířata, les, ovoce, rodina, hračky)
- čtení knihy – Kamil, který neumí lítat
- písanka strana 23.
19.11
Matematika – rozklad čísel – na desítky a jednotky – práce na mazací tabulce – říkám číslo – děti ho rozdělí na desítky a jednotky. Doplňování do tabulky – číselná řada 0 – 100.
odkaz na procvičování číselné řady – https://skolakov.eu/matematika-2-trida/numerace-do-100
sešit – viz příloha
český jazyk – žlutá učebnice – slova souznačná, domino – slova protikladná, zápis v sešitě (viz příloha)
čtení knihy – Kamil, který neumí lítat, písanka strana 22
ČLS – rodina – povinnosti, práva, koníčky, postavení v rodině atd..
- kresba rodiny do sešitu ČLS
18.11
český jazyk
- slova protikladná – učebnice strana 37
- pracovní list cvičení 3
- písanka – strana 20,21
15.11
Český jazyk – pracovní list cvičení – 3,4 (viz příloha ze dne 14.11)
Pracovní list cvičení – 1,2
Matematika pracovní list
14.11
Český jazyk – synonyma (cvičení 1,2)
čítanka strana – 36,37
písanka strana 19 a 21 – (v četně odpovědí ano, ne) – písmeno Č už ne.
Matematika – práce s počítadlem + pracovní list cvičení 1,2.
Prvouka – opakování – moje rodina – opakování na známky – maminka a tatínek jsou moje – rodiče, babička a dědeček – prarodiče.
8.11
Český jazyk – učebnice strana 31.
pracovní list
Matematika – učebnice strana 25 – počítání se závorkami – cvičení 3 – přepsat do sešitu
cvičení 4 – přepsat do sešitu – vymyslet příklady
4.11
Český jazyk – čítanka strana strana 33 – čtení s porozuměním
- písanka strana 16.
- druhy vět – děti píší znaménka dle postoje mluvčího, zapisují o jaký druh věty se jedná.
- do dvojice děti dostanou věty – určují o jaký druh věty se jedná.
- sešit – nadpis druhy vět – oznamovací – děti vymyslí větu oznamovací.
1.11
český jazyk – pracovní list (viz příloha)
matematika – procvičování příkladů – sčítání a odčítání s přechodem přes 10.
31.10
Český jazyk – práce v kruhu na koberci – opakování druhů vět – každý žák řekne jednu větu tázací, oznamovací, přací a rozkazovací.
- práce s mazací tabulkou – žáci píší znaménka na konci věty, dle postoje mluvčího.
- práce v učebnici – jsem čtenář – čtení šeptem, poté nahlas.
Matematika – sčítání a odčítání s přechodem přes 10 – pomocí rozkladu.
ČLS – povídání o prázdninách, zážitcích, malování obrázku z prázdnin.
23.10 – český jazyk
- pracovní list – druhy vět (viz příloha)
- čítanka strana 21 – opis vět na známky.
- Lucka šla pozdě domů.
- Už šel pryč?
- Mám to hotové.
MATEMATIKA – Odčítání s přechodem přes 10.
prvouka – opakování – podzim – příroda na podzim, stromy, ptáci, houby atd..
23.10
český jazyk – druhy vět – žáci stojí v kruhu – přiřazují věty – oznamovací, rozkazovací, tázací, přací.
věty:
NAPÍŠU SI ÚKOLY.
POMOHU MAMINCE UKLIDIT POKOJ.
PODÍVÁM SE NA MŮJ OBLÍBENÝ FILM.
PŮJDU VEN S KAMARÁDKOU KATKOU.
ŠLA JSEM SI VČERA ZACVIČIT.
ŠLA JSEM BRZY SPÁT.
BYLA JSEM U BABIČKY.
PŮJDEŠ ZÍTRA DO ŠKOLY?
NAPSALA JSI VČERA ÚKOL?
MÁŠ RÁDA KOČKY?
CO JSI MĚLA VČERA K VEČEŘI?
JAKÁ JE TVÁ OBLÍBENÁ BARVA?
TY SI MALUJEŠ?
NECHOĎ TAM!
UDĚLEJ HNED TEN ÚKOL.
BĚŽ TAM, HNED!
BĚŽ SE UMÝT.
ZAVŘI TY DVEŘE!
IHNED TO UKLIĎ.
AŤ MÁM ZÍTRA ÚSPĚŠNÝ DEN.
KÉŽ BYCH DOSTALA NOVÝ POČÍTAČ.
KDYBYCH TAK DOSTALA JEDNIČKU.
NECHŤ SE TI DAŘÍ VE VŠEM, CO DĚLÁŠ.
- žáci sami vymýšlí věty dle pokynu – př. vymysli mi větu tázací atd..
ČÍTANKA – strana 30., písanka strana 14.
Matematika – příklady – odečítání s přechodem přes 10.
příklady: 11-4, 16-8, 11-6, 15-6, 15-8, 16-9, 14-7
22.10
ČESKÝ JAZYK
- druhy vět – oznamovací, tázací, přací, rozkazovací.
- vyvození – na koberci jsou věty, žáci sami přijdou na to, o jaké věty se jedná.
- děti říkají různé věty – oznamovací, rozkazovací, přací, tázací.
- MATEMATIKA – odčítání s přechodem přes 10 – rozklad čísel
- 12-8, 12-9, 13-5, 13-7, 13-9, 13-4, 14-7…
- PRVOUKA – učebnice strana – 15 – podzim v sadu.
22.10 český jazyk – opakování abeceda, pořádek vět
- pořádek vět – učebnice strana 19 – celá strana
- básničku Foukej, foukej větříčku… – správně přepíší do školního sešitu.
- čítanka strana 29 – čtení s porozuměním, počítání slov, vět, pochopení příběhu.
17.10.
čj: abeceda: hráli jsme hru: zakázané písmeno – říká se řada písmen, Ž bylo zakázané, žák může říct 1,2,3 písmena po sobě jdoucí, ten na koho padne Ž vypadává,
pracovní list, viz foto, kartotéka – zařazování slov
hra s abecedou, napiš jiné slovo, které nikdo nebude mít, pak se ke slovům přiřazují body (hráli jsme poprvé)
m: sčítání – rozklad čísel, stále trénujeme dopočítávání do 10, příklad musí rozložit správně – 8 + 9 = ( 8 a kolik mi chybí do 10 – 2, číslo 9 tedy rozložím na 2 a 7, pak počítáme – 8 + 2 = 10 + 7 = 17)
příklady v sešitě: 8+4,9+5,6+7,6+6,5+8,7+7,2+9,9+4
16.10
Český jazyk – pohybové aktivity – skládání slov, vět, šifrování, práce na chodbě (fotografie v příloze)
- písanka – strana 12, 13 (první dva řádky), čítanka strana 28
Matematika – sčítání – příklady – rozklad čísel – hra na obchod (fotografie v příloze)
15.10
Dopravní výchova – kino metropole
ČLS – učebnice strana 14 – houby, práce na interaktivní tabuli.
14.10
čj: práce na tabletech ve dvojicích
online odkazy na cvičení, trénování abecedy, řazení slov podle abecedy:
https://wordwall.net/cs/resource/6368046
https://wordwall.net/cs/resource/5924910
https://wordwall.net/cs/resource/42534800
https://wordwall.net/cs/resource/23622852
- řazení slov dle abecedy
- nadpis ŘAZENÍ SLOV
- PAPRIKA, POREK, PETŽEL, POMERANČ, POMELO.
Čítanka strana 27
11.10
Český jazyk – abeceda, řazení slov dle abecedy.
- PRASE, PASTELKY, PRÁZDNINY, PRAVÍTKO, POMLÁZKA, PANÁK.
- MELOUN, MALINY, MRKEV, MANGO, MANDARINKA.
- BRAMBORY, BORŮVKY, BRUSINKY, BROSKEV, BANÁN.
Matematika
- počítání s penízky, obchod.
10.10.
Český jazyk – abeceda, řazení slov dle abecedy.
čítanka – strana 23 – text – borovice – čtení s porozuměním
opis vět do školního sešitu
- Maminka uvařila oběd.
- Dnes musím hrát na flétnu.
- Lev je velký a silný.
Matematika – slovní úlohy.
- V parčíku roste 9 jehličnatých stromů a 7 listnatých stromů. Kolik stromů roste v parčíku celkem?
- Maminka koupila 8 červených květin a 9 růžových květin. Kolik jich koupila celkem?
- sčítání pomocí rozkladu – s přechodem přes základ 10.
Prvouka – učebnice strana 12,13.
8.10.2024 – český jazyk – abeceda, učebnice český jazyk – strana 13 – cvičení 4,1.
- čítanka – strana 16,17.
- písanka strana 9 – poslední dvě věty – důraz – věta začíná velkým písmenek a končí tečkou.
Matematika – sčítání a odčítání s přechodem přes 10 – rozklad čísel.
Prvouka – učebnice strana 10,11 – listnaté a jehličnaté stromy, práce na interaktivní tabuli.
7.10.2024
Opakování abecedy – různé aktivity, práce s písmeny, řazení slov dle abecedy.
Čítanka – text – Vlaštovka – čtení s porozuměním
Sešit – korálky – abeceda (dodělat celý pracovní list).
2.10.2024
Čj – abeceda A – M – pracovní list – cvičení 1. (příloha obrázek 1) + každý žák si vybarví dva řádky abecedy (příloha 2)
- básnička Abeceda
- čítanka strana 10,11
Matematika – sčítání s přechodem přes 10 – rozklad čísel, počítání s kolečkama, práce ve dvojici.
30.9.2024 – český jazyk
- hádanky – slova, které uhádnou seřazují dle abecedy
- práce se slovy – vytleskej slabiky, vytvoř větu se slovem atd..
hádanky:
„Je rovná i klikatá,
po ní chodí máma, táta.
Vede tam a zase zpět,
co je to? Víš už teď?
- CESTA
„Na nohu ji každý dá,
po cestách nás provází.
Chodí s námi sem a tam,
co to nosíš každý den?“
- BOTA
„Má křídla a svatozář,
nad námi bdí jako stráž.
Kdo je to?“
- ANDĚL
„Když něco hodně potřebuješ,
bez toho to nejde, víš.
Má to velký význam, znáš,
co to je, už odpovíš?“
- DŮLEŽITÉ
„Na papíře je to znak,
slova z něj se skládají tak.
Když napíšu „A“ nebo „B“,
co to je? Pověz mi!“
- PÍSMENKA
„Kdo je nejlepší, to se ukáže,
Hrajeme spolu, kdo vyhraje,
co je to za akci? Už víš?
- SOUTĚŽ
čtení textu:
Soutěž písmenek
Jednoho dne se písmenka z abecedy rozhodla, že uspořádají velkou soutěž. Chtěla zjistit, které z nich je to nejdůležitější. Všechna se shromáždila na paloučku a začala se hádat.
„Přece já jsem nejdůležitější,“ začala písmenko A. „Bez A by nebylo žádné ‚auto‘ nebo ‚anděl‘!“
B se zamračilo a řeklo: „Ale co já? Bez B by nebyl ‚banán‘ nebo ‚bota‘.“
Do hovoru se zapojilo i C: „Bez C byste nemohli říct ‚cukr‘ ani ‚cesta‘!“
Takto se přidávalo jedno písmenko za druhým, až přišlo na řadu malé písmenko Z. To dlouho mlčelo, ale nakonec řeklo: „Všichni jste důležití, ale co bychom si počali bez všech nás dohromady? Jedno písmeno samo o sobě nestačí. Když spojíme všechny, můžeme tvořit krásná slova a věty.“
Ostatní písmenka se na chvíli zamyslela a pak souhlasila. Každé z nich bylo důležité, ale jen když pracují spolu, můžou vytvořit něco opravdu velkého.
A tak se písmenka přestala hádat a rozhodla se, že budou vždy spolupracovat, aby mohly tvořit krásné příběhy a pomáhat lidem mluvit a psát.
Od té doby spolu žijí v abecedě šťastně a vytvářejí slova, která denně používáme.
27.9.2024
Český jazyk – abeceda – A,B,C,Č,D,Ď,E,F – žáci doplňují, které písmeno v řadě chybí, řadí slova správně dle abecedy, práce s písmeny – ve dvojici správně skládají písmena dle abecedy, zápis písmeno ( A- F) do sešitu dle správného pořadí.
písnička abeceda – https://www.youtube.com/watch?v=PyWuIQblZIE
Matematika – slovní úlohy – celý zápis
Ve třídě bylo 11 dětí. Potom přišlo ještě 8 dětí. Kolik dětí je celkem ve třídě?
Na hřišti bylo 12 dětí. Pak 4 děti odešly domů. Kolik dětí na hřišti zůstalo?
26.9.2024
Český jazyk – slova po třídě (žáci hledají) – slova mají přeházená písmena – žáci musí přijít na to, co je to za slovo – poté co vyluští slova, vhodně je používají do vět
vláčky – (viz příloha) – každé slovo do jednoho vagonku – začínáme velkým písmenem, končíme tečkou!
Matematika – slovní úlohy
- Na zahradě vyrostlo 12 květin. K nim přibylo o týden později ještě 5 květin. Kolik květin je dohromady?
- V obchodě bylo 16 jablek. Prodavač prodal 6 jablek. Kolik jablek zbylo v obchodě?
Prvouka – pracovní list (viz příloha)
25.9.2024
Český jazyk – práce s textem – Byla jedna pekařka Nováková a ta měla tři dcery. Jmenovaly se Anička, Eva a Tereza. Když pekařka zemřela, nechala nejstarší Aničce pekárnu. Eva dostala peníze. Tereze zbyla jen stará vařečka. Tereza byla smutná, ale vařečka jí nakonec pomohla. Když s ní míchala těsto, chleba a koláče byly nejlepší v celém městě Olomouci.
- děti barevně vyznačí každou větu – počítání vět
- kde se píše velké písmeno a proč – vyznačí si velká písmena
- děti hledají v poslední větě slova – jednoslabičná, dvojslabičná, trojslabičná – vytleskávají
- otázky k textu – př. kdo byla nejstarší dcera atd.
- psaní věty – Dnes máme matematiku. – důraz na velké písmeno (začátek věty), tečka na konci věty!)
- čtení slov a slabik (jsem čtenář)
Matematika – sčítání a odčítání do 20, rozklad čísel, práce ve skupině – vymýšlení příkladů
24.9.2024
Český jazyk
- práce s textem – Byl jeden mlynář Vávra a ten měl tři syny. Jmenovali se Petr, Jan a Pavel. Když mlynář zemřel, mlýn zanechal nejstaršímu Petrovi. Jan dostal peníze. Pavlovi zbyl jenom kocour Mourek. Ten pomohl Pavlovi získat bohatství a princeznu.
- kolik to má vět, proč je ve slově Vávra velké písmeno, napiš do sešitu jméno nejstaršího syna, syna který dostal peníze, toho kdo dostal kocoura, jméno kocoura.
- kde píšeme velké písmeno
- do sešitu napiš jméno maminky, tatínka, psa a města (vše začíná velkým písmenem! a píšeme vše psacím písmem)
Čítanka – strana 8 – čtení s porozuměním
Matematika – pracovní list – sčítání a odčítání do 20 (Kamilce předám až bude zdravá ve škole)
Prvouka – strana 4 – škola – bezpečná cesta do školy
23.9.2024
Jirka přiběhl domů. Byl hladový. Chtěl po mámě jídlo. Máma však jako by Jirku neslyšela. Víš proč?
- kolik to má vět? Jak začíná věta a čím končí? Na co Jirka zapomněl? Co udělal špatně?…
- do sešitu napiš slova jednoslabičná, dvojslabičná
- najdi první slovo v 1. větě, poslední slovo v 2. větě, slovo vpravo od slova máma atd…
- čtení slov v učebnici „jsem čtenář“
- práce v písance – celá strana 6 – zbytek za domácí úkol
19.9.2024
Český jazyk – práce ve skupinkách, práce se slovy a slabiky – vymýšlení vět s danými slovy, slova dělí slova na slabiky a počítá písmena ve slově
- př. vymysli větu, která má 5 slov
- př. kolik slabik má tohle slovo – vytleskej, rozděl na slabiky zelenou pastelkou atd…
Čtení slabik a slov – „Jsem čtenář“ – strana 2. (viz příloha)
Písanka – strana 6. – tři řádky (i,í)
jednotažky – malování jedním tahem – děti se snaží na mazací tabulku jedním tahem nakreslit – hrušku atd.. (viz příloha)
Matematika – pracovní list (viz příloha) + opakování geometrických tvarů – práce s mazací tabulkou – co je tohle za geometrický útvar? (nakreslím čtverec), jak vypadá obdélník (děti kreslí na mazací tabulku obdélník) atd…
Prvouka – učebnice strana 3 – viz příloha.
18.9.2024
Český jazyk
Každý žák dostane na kartičce jedno slovo – děti složí ze slov větu – připomenout, že věta začíná velkým písmenem a končí tečkou.
každý žák dostane slova na kartičce – čtení slov, vytleskání a počítání slabik (slova si střídají), propojení s angličtinou (př. slovo máma – anglicky mum)
Práce ve skupinkách – žáci vymýšlí slova jednoslabičná, dvojslabičná, trojslabičná, čtyřslabičná
Čtení textu – prosím, aby nemocní trénovali čtení (je mi jedno z jaké knížky, hlavně aby se četlo a trénovalo 🙂 )
Matematika – opakování geometrických útvarů – čtverec, trojúhelník, obdélník, kruh) – práce s mazací tabulkou – do pravého rohu nakresli čtverec, do levého spodního rohu nakresli trojúhelník atd…
16.9.2024
Rozstříhané věty – děti ve dvojicích skládají ze slov věty.
- učebnice českého jazyka – strana 9 (slohová cvičení už ne!)
- věta začíná velkým písmenem
- věta končí tečkou, otazníkem, nebo vykřičníkem
- mezi slovy děláme mezery (cvičení 8)
Čítanka – čtení příběhu – Mates je pes – čtení s porozuměním
Rozdávání a podepisování písanek (nemocným písemku dodám)
Prosím poslat dětem obal na písanku (sešit A5).
13.9.
Český jazyk – opis slov (psacím písmenem) – Jana, Ema, Ota, Šárka.
Písanka (papír) – písmeno b (bylo za domácí úkol, kontrola)
- písmeno f – písanka (papír – viz. příloha)
Matematika – učebnice strana 11 + cvičení v sešitě (viz příloha)
12.9
učebnice strana 7 + přepis vět – Ráno si v šatně svléknu bundu a přezuji se, připravím si pomůcky na vyučování.
Matematika strana 10 + cvičení (viz příloha)
Prvouka – povídání o škole – místnosti a osoby ve škole, povolání..
11.9.2024
Český jazyk – učebnice strana 6
cvičení 4 – žáci přepíší do školního sešitu věci, které potřebují ve škole (psacím písmem)
Matematika – učebnice strana 9 + cvičení (viz příloha) – vyplnit a vlepit do sešitu
Angličtina – procvičování slovíček, které si zapamatovali žáci z první třídy (barvy, čísla, základní slovíčka)
10.9.2024
Český jazyk
Učebnice strana 5 – rozstříhané slabiky – děti se snaží ze slabik vymyslet co nejvíce slov, vytleskání slov, počet slabik
- psaní písmene l, e, le… (viz příloha)
- pracovní list – neposedná Kačka (viz příloha) – čtení, doplňovací otázky
Matematika – práce v sešitě (viz příloha), rozklad čísla 8 a 7 (co nejvíce způsobů ať děti vymyslí
- učebnice strana 8
Prvouka – otázky: Jak ses těšil do školy, jak ses cítil/a, když si šel první den do školy, co máš na škole nejraději, který předmět tě nejvíce baví a proč, je něco co tě ve škole trápí nebo ti dělá starosti?
- cvičení (viz příloha)
9.9. 2024
Český jazyk
- trénování psaní psacího písmene na mazací tabulku (malé i velké písmeno – učitelka říká písmeno – dítě píše, poté kontrola).
- opis vět do školního sešitu (malého) – Ve škole musíme dávat pozor. Maminka uvařila oběd.
- procvičování slabik – vytleskání slov, vymyšlení slov na určitá písmena
- učebnice český jazyk 2 – strana 5
- práce v pracovním sešitě „viz příloha“ – vlepit do sešitu a vyplnit 🙂
6.9.2024
Český jazyk – práce v sešitě – přečíst text Míša a její pes Samík (čtení s porozuměním – jak se jmenoval pejsek, kde rád běhá, koho potkali atd..
- vyhledej v textu slova, ve kterých se vyskytuje písmeno M (písmeno zakroužkuj modře)
- Vyhledej v textu slova, ve kterých se vyskytuje písmeno R,Ř (písmeno zakroužkuj žlutě)
- DOPIŠ CHYBĚJÍCÍ TVARY PÍSMEN – vyzkoušej nanečisto prstíkem, poté píšeme do domečku
- Napiš slova, které začínají na velké písmeno D a malé písmeno d – písmenka napiš vedle sebe, udělej pomlčku a za pomlčku napiš ta slova
- vymysli slova, které mají dvě slabiky, tři slabiky atd – vytleskávání (nepíšeme do sešitu)
Matematika – učebnice strana 7
- práce v pracovním sešitě (cvičení předám v pondělí, dodělá si za domácí úkol)